mléko:)

21. března 2008 v 10:18 |  Food and Drinks
K svačině nebo večeři…Mléko obsahuje mnoho vitamínů a minerálů, které jsou pro naše tělo nepostradatelné (například - vápník, draslík, hořčík, fosfor). V duchu kréda »V pravý čas pravá potravina« doporučuje Mgr. Vítek Chaloupka, dietolog a fitness konzultant, zařadit mléko do jídelníčku odpoledne a večer. "Ráno po probuzení potřebuje tělo doplnit energii - glykogen. Mléko jako bílkovina - stavební látka, která naopak metabolismus zpomaluje, je proto vhodnější k svačině nebo večeři." Až litr denně!Naučte se kombinovat mléko s bílkovinami - masem nebo sýry. Skvěle se dá mléko pít i k bramborům - obsahují vysoké procento ovocných kyselin, které mají povahu bílkoviny. Klidně si bez obav dopřejte denně až litr - u sportovců se tato denní dávka vřele doporučuje. Maminky by rozhodně neměly na mléko zapomínat a dětem by ho pravidelně měly také podávat. Děti rostou a pro stavbu kostí rozhodně mléko potřebují. Navíc si vezměte, jak často se pohybují a navštěvují sportovní kroužky. Proč pít mléko?
  • Pro tělo jsou vitamíny velmi důležité a jejich nedostatek se může projevit v oslabení imunity - mléko obsahuje velké množství vitamínu B2, který skvěle spaluje cukry!
  • Důležitým vitamínem pro tělo je také B12, jenž ovlivňuje snížení ukládání cholesterolu v cévách.
  • Ještě je tady vitamín D - jeho nedostatek se projevuje svalovou slabostí a ztuhlostí, vám jde přece o to, abyste se při sportu cítili co nejlépe!
  • »Céčko«: Možná kroutíte hlavou, ale vitamín C má své zastoupení i v mléce - ale pozor, v mléce čerstvém, zpracovaném pasterizací, nikoliv v tom trvanlivém, kde byste tento vitamín těžko hledali.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama