Říjen 2008



anorexií netrpí jen dospívající dívky

28. října 2008 v 13:31

Anorexií netrpí jen dospívající dívky


Když se řekne mentální anorexie nebo bulimie, nejspíš se vám vybaví mladé vyhublé dívky, toužící po ideální postavě. Ale poruchy přijímání potravy se netýkají pouze dospívajících dívek, postihují nejen ženy ve středním věku, ale i muže.

Novou rizikovou skupinou se stávají ženy kolem 40 let, které se obávají stárnutí. Ženy v tomto věku často podléhají tlaku reklamy a médií preferujících tělesnou krásu a domnívají se, že jediná cesta ke kráse a štěstí je dokonalá postava. Nadváhou v Česku trpí zhruba třetina populace, ale diety často drží ženy s normální hmotností.

Obecně se uvádí, že na jednoho muže s poruchou přijímání potravy připadá deset žen se stejnou nemocí. Je to proto, že společnost nikdy nepřikládala žádný velký význam tomu, kolik muži váží. Samozřejmě, muži by neměli být obézní ze zdravotního hlediska. To znamená, že by neměli vážit o 25 % a více než je přiměřená tělesná hmotnost stanovená lékařem. Přijatelný rozsah tělesné hmotnosti je však u mužů větší než u žen.

jíme zdravěji,ale naše chutě se nemění

28. října 2008 v 13:26
Hovězí polévka. Řízek s bramborem. Nakonec nezaškodí dortík. Pánové rádi doplní pivem. Tak si Češi představují ideální oběd.

Průzkum na toto téma dělalo Centrum pro výzkum veřejného mínění. Výsledek se zdá zvláštní. Vždyť ze všech stran stále slyšíme zprávy o tom, jak v České republice stoupá spotřeba ovoce, drůbeže a zdravých potravin. Průzkum proběhl před necelým rokem. Nevznikl před rokem 1989, kdy naši svačinu do práce tvořil kelímek vlašského salátu s gumovým rohlíkem a vepřový řízek symbolizoval víkendový domácí oběd.
Tak jak to s našimi stravovacími zvyky vlastně je? Že my se stále, pěkně potají, doma ládujeme našimi milými řízky, zatímco v práci s kolegy listujeme biokuchařkami, na svačinu kupujeme zásadně přírodní mrkvovou šťávu z prodejny se zdravou výživou a u televize se pokrytecky smějeme tlouštíkům, kterým doktorka Cajthamlová vyhazuje z lednic šťavnaté klobásky?
Někdy si spíš jen přejeme, abychom jedli zdravěji. "Zkuste si také schválně psát seznam toho, co sníte za týden. Možná se budete divit," radí dietolog Petr Havlíček, kolega doktorky Cajthamlové z pořadu Jste to, co jíte.


dietní receptíky z dovolené

25. října 2008 v 9:47
VÝŽIVOVÁ PORADKYNĚ MONIKA DIVIŠOVÁ RADÍ:
1. Hlídejte si cukr Nejde jen o dortíky, "rychlé" cukry číhají i v bílém pečivu a těstovinách.
2. Buďte v pohybu Stále opakovaný fakt - nezhubnete bez fyzické aktivity (alespoň 3x týdně 40 min.). Nastartujete spalování tuků a v kombinaci se zdravou stravou to s pohybem půjde dvakrát rychleji!
3. Hladovění zakázáno Rozložte si energetický příjem na celý den: snídaně 20 %, svačiny 20 %, oběd 35 % a večeře 25 % celkové denní spotřeby. Nenechávejte tělo bez "paliva", vrátí vám to v podobě jo-jo efektu i s úroky. Jezte méně a často!
4. Pestře, prosím Není třeba jíst pouze saláty, v jídelníčku potřebujete také kvalitní bílkoviny, sacharidy i správný tuk. Pokuste se každý týden zapojit jednu novou (zdravou ) potravinu, do tří měsíců máte pestrý jídelníček.
5. Raketový start Nevynechávejte snídani! Se zdravou snídaní rozjedete spalování hned od rána.

Dietní recepty z dovolené


starejte se o svá záda:)

25. října 2008 v 9:40
Máte ráda svoje záda? Tak se o ně starejte!
Pokud patříte k těm, kteří trpí nepříjemnými bolestmi zad a pomoc hledáte v lécích proti bolesti a ulevujete si masážemi, pak vězte, že to není úplně ta správná cesta. Takto totiž léčíte pouze nepříjemné příznaky, ale nikoli samu podstatu bolestí.

Podle odborníků lidí s bolestmi zad neustále přibývá a dnes je to nejčastější příčina pracovní neschopnosti. Bolesti zad mají své kořeny v pradávné minulosti: naši předkové se pohybovali po všech čtyřech končetinách a tomu byla uzpůsobena i jejich páteř. Pak se ale vzpřímili, páteř začala být jinak zatěžována a došlo poměrně rychle ke změně její stavby z obloukovité na dvakrát esovitě prohnutou. Ale hořké plody pochopitelně nesklízíme jen kvůli vývoji našeho druhu. V současnosti může za bolesti zad především ne zrovna dobrý životní styl: málo zdravého pohybu, nadváha, vysoké podpatky nebo jinak nevhodná obuv, neustálé vysedávání u počítačů, jejichž monitory jsou buď vysoko nebo nízko...

ROZHODNUÍ

13. října 2008 v 17:05
....Vím že tohle se spoustě z vás líbit nebude....ale du do toho....

hodné a zlé sacharidy

11. října 2008 v 8:40

Hodné a zlé sacharidy


Těstoviny, především z kvalitní celozrnné mouky, obsahují velké množství komplexních sacharidů. Ty dodávají našemu tělu energii, kterou potřebuje, aby mohlo být aktivní.

hotovky v misce-ANEB KALORICKÉ BOMBY

11. října 2008 v 8:37

Hotovky v plastové misce? ● Superkalorické bomby! Nejhorší je kung pao!



nový gatě:)

10. října 2008 v 20:34
Dneska sem si konečně koupila nové kalhoty-takové ty "skinny džíny"..a pásek:)..protože ve všech kalhotech už sem vypadala jak v monterkách jak mi vysely:) tak tady je ňáké to foto:)
.
.